ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ»
Δευ-Τρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 24637677
Τηλεομοιότυπο: 24637948
Μενού

Λογοθεραπεία

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


Η Λογοθεραπεία είναι ο κλάδος, ο οποίος ασχολείται με τις διαταραχές λόγου, ομιλίας, λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, σίτισης ή/και κατάποσης παιδιών, εφήβων και ενηλίκων. Στο σχολείο μας, αντιμετωπίζουμε παιδιά με διαταραχές στην ανάπτυξη του λόγου/ ομιλίας, με πιθανές αιτιολογίες: γενετικά σύνδρομα, νευροαναπτυξιακές διαταραχές π.χ. Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, βαρηκοΐα, σύνδρομο Down, σύνδρομο Prader Willi, σύνδρομο Rett, νοητική υστέρηση κ.α.) 


ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ/ΤΗΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ/ΤΡΙΑΣ


Ο ρόλος του/της Λογοθεραπευτή/τριας είναι η αξιολόγηση του λόγου/ ομιλίας, σίτισης και κατάποσης μέσα από διάφορα επίσημα και ανεπίσημα δοκίμια αξιολόγησης (standardized and unstandardized tests) και ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ατομικού προγράμματος παρέμβασης με βάση τις δυσκολίες και τις ανάγκες του κάθε παιδιού. 


Βασικοί στόχοι των Λογοθεραπευτών του σχολείου μας είναι:

  • η ανάπτυξη βασικών λεκτικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων και η βελτίωση της καταληπτότητας του λόγου των παιδιών. 
  • σε περιπτώσεις όπου τα παιδιά του σχολείου δεν παρουσιάζουν λεκτική επικοινωνία (δεν χρησιμοποιούν τον προφορικό λόγο) εφαρμόζουμε εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας, όπως η χρήση διακοπτών επικοινωνίας, PECS (σύστημα επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής εικόνων), ΜΑΚΑΤΟΝ (συνδυασμός συμβόλων και νοημάτων), GRID, MindExpress κ.α. 
  • βελτίωση ή / και εξάλειψη στοματοπροσωπικών δυσκολιών π.χ. αύξηση εύρους κίνησης στοματοπροσωπικών μυών, ενδυνάμωση στοματοπροσωπικών μυών, ισοτονικές ασκήσεις για χαλάρωση της υπερτονίας των μυών
  • η βελτίωση και η ασφάλεια των διαταραχών σίτισης ή/και κατάποσης π.χ. - σωστή θέση του παιδιού κατά τη σίτιση (έλεγχος κορμού και κεφαλής),  - χρήση διευκολύνσεων κατά τη διάρκεια της σίτισης,  - ανάπτυξη δεξιοτήτων κατάποσης υγρών και στερεών τροφών,  -ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης και επεξεργασίας του φαγητού, - αύξηση εύρους τροφών (εμπλουτισμός διατροφολογίου των παιδιών με διαφορετικές σε γεύση και σύσταση τροφές), -χρήση σωστών εργαλείων σίτισης (κουτάλι, ποτήρι κλπ.), - μείωση των αισθητηριακών προβλημάτων, τα οποία επηρεάζουν τη σίτιση (υπερευαισθησία, υποευαισθησία κ.α.)
  • βελτίωση των διαταραχών ροής της ομιλίας π.χ.  - σχεδιασμός προγράμματος για αντιμετώπιση δυσκολιών όπως η ταχυλαλία, ο τραυλισμός κ.α. 
  • η βελτίωση της συμπεριφοράς π.χ. Γενική εικόνα παιδιού, Διάθεση – Συνεργασία, Συναίσθημα, Συγκέντρωση προσοχής, Υπερκινητικότητα, Βλεμματική επαφή, Κοινωνικότητα, Στερεοτυπίες – Εμμονές
  • η βελτίωση ή / και ανάπτυξη της κατανόησης του λόγου π.χ.  Εντολές (απλές, σύνθετες, αρνητικές), Έννοιες: (ποσότητα, χρόνος, χώρος, αντίθετα)
  • Χρώματα, σχήματα, σωματογνωσία, Περιβαλλοντικό – Οπτικό Βοήθημα
  • η βελτίωση ή / και ανάπτυξη της έκφρασης του λόγου π.χ. Σύνταξη : μήκος προτάσεων, ποιότητα προτάσεων), (χρήση επιθέτων. Επιρρημάτων, ρημάτων, αντωνυμιών, προθέσεων) (συμφωνία όρων: Υ-Ρ-Α ή ουσιαστικό – επίθετο, αριθμητικά), (χρήση κατάλληλων λέξεων και ερωτηματικών) (χρήση άρθρου και αρνητικών μορίων). Μορφολογία: (λειτουργικές λέξεις, πτώση, αριθμός, πρόσωπο, χρήση κατάλληλων ρημάτων).
  • Λεξιλόγιο: (ενεργητικό – παθητικό, ορισμός λέξεων, ανάκληση λέξεων).
  • Περιγραφή εικόνας
  • βελτίωση ή / και ανάπτυξη των γνωστικών δυσκολιών π.χ.  Μνήμη: (ακουστική/οπτική αριθμών, λέξεων, εικόνων)


OMΑΔΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ 2022 - 2023